Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 Kutsal Kitabın Tahrif Edilmesi, Yaratıcının Acizliği mi?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
soner




Mesaj Sayısı : 3323
Kayıt tarihi : 31/05/10

Kutsal Kitabın Tahrif Edilmesi, Yaratıcının Acizliği mi? Empty
MesajKonu: Kutsal Kitabın Tahrif Edilmesi, Yaratıcının Acizliği mi?   Kutsal Kitabın Tahrif Edilmesi, Yaratıcının Acizliği mi? Icon_minitimeSalı Tem. 20, 2010 4:18 pm

Kutsal Kitabın Tahrif Edilmesi, Yaratıcının Acizliği mi?
Soru: "Mesih yasarken 12 havarisi vardı ve onlardan biri Mesih'e ihanet etti ve daha sonra canına kıydı. Daha sonra da başka havariler seçildi. Kutsal Ruh onlara yol gösterdi.

Eğer İncil bozulmuşsa Kuran'da bozulmuştur. Hiçbir yazılı metni birbirinden ustun tutmamak lazımdır. diğer turlu sadece 'sözde' imanın şartlarından birini yerine getirmiş oluyorsunuz. Acaba Kuran'ın neresinde İncil'in değiştirildiği yazar? Lütfen bana biri bunu bildirsin. Cevabı bekliyorum. Yalnız Kuran'dan bana ayet gösterin."

Cevap: Çoğu zaman yapılan bir handikap vardır ortada: İnanılanları inanılmayanlarla savunmaya kalkışmak… Birçok “Mesihçi” sitede verilen mesaj şudur: “Tanrı'nın kendi kitabını korumaya gücü yetmiyor muydu?” Bu, bugünkü ateizmin başvurduğu “Tanrı'nın kudretinin (çoğu zaman) o kudrete ters düşen ya da kudret'i kudretsizleştiren” örneklerle mevcut bir iddiayı Tanrı'nın yeterliliğiyle özdeşleştirme hatasıdır. Örneğin, “Tanrı, kendi bükemeyeceği bir demiri yaratabilir mi?” ya da “Tanrı, kendini yenecek ikinci bir Tanrı yaratabilir mi?” İlk örnekten uzak gibi görünüyor. Yani madem Tanrı, kendi kitabını koruyamıyor, o zaman Tanrı'nın her şeye gücü yeten güç ve azametinden nasıl bahsedebiliriz..

Peki şöyle sorayım size, Tanrı'nın Adem'le Havva'nın Lucifer tarafından “ayartılmasına” karşı koyacak gücü de vardı. Böylece “ilk günah” sorunu ortadan kalkmış, insanlar şu an “ölümlü” değil, “Tanrı gibi” sonsuz bir hayat taşıyacaklardı. Çünkü Kitab-ı Mukaddes'e göre insan, ölümsüz yaratılmıştı ve ölüm, günah yoluyla dünyaya girdi. Ve çünkü günahın sonucu ölümdür.

Tanrı'nın Kayin'in (Kabil) Habil'i öldürmesine karşı koruyacak veya Habil'i koruyacak gücü de vardı. Yani ilk cinayeti önleyecek bir kudreti. Şimdi Tanrı, güçsüz müydü “ilk kan” akıtılırken, nerdeydi, uyuyor muydu, nasıl izin verdi buna diyebilir misin? Hayır, çünkü sen de kabul edersin ki Tanrı insana bir seçim hakkı da vermişti. Peki, bu Tanrı'nın yetersizliğini ve başlangıçta tasarladığı eylem planını küçük düşürebilir mi? İNSANIN YAPTIĞI YÜZÜNDEN TANRI'YI SUÇLAYABİLİR MİSİN?

Son Örnek, İsa. Yani, sizin Tanrı olarak inandığınız İsa. Yani Kelam (Söz). Peki, Tanrı'nın her şeye gücü yetiyorken neden Tanrı kendisini koruyamadı? “Oğul” Tanrı, kendisini koruyamadı. “Baba” Tanrı, “Oğul”u koruyamadı ve Tanrı, kendi yarattığı kullar tarafından çarmıha gerildi. Söyle şimdi, Tanrı, insanlar tarafından yenilecek kadar güçsüz müydü? Şüphesiz ki cevabın "hayır" olacaktır. Bana bunun, ilk günahtan itibaren, hatta daha insan yaratılmadan Baba, Oğul ve Kutsal Ruh tarafından tasarlanan TANRI'NIN PLANI olduğunu söyleyeceksin.

Üç örneği de düşün bir. Tanrı'nın insanı “kendi benzerliğinde” yarattığına ve ona SEÇİM HAKKI VERDİĞİNE inanan bir Mesih İnanlısı olarak burada Tanrı'nın acziyetini YETERSİZ gösterebilir misin? Elbette ki hayır. Çünkü Adem ve Havva da, Kayin de, Ferisiler de TANRININ KENDİLERİNE VERDİĞİ SEÇİM HAKKINI KULLANDILAR ve Tanrı'ya karşı günah işlediler. E, madem insanın yaptıklarından Tanrı'yı sorulu tutamıyorsun, madem şu an yeryüzündeki savaşlardan, yapılan haksızlıklardan, adaletsizliklerden Tanrı'yı sorumlu tutamıyorsun;…

O halde neden Tanrı'nın gönderdiği vahyin, kul eliyle tahrif edilmesinde mevcut seçimin TANRI DEĞİL İNSANLAR TARAFINDAN yapıldığını kabullenemiyorsun? Musa'ya iman edenler, bir seçim yaptı. Tanrı'nın emirlerine karşı geldiler ve bu yüzden Tanrı'nın gazabına uğradılar. Kendilerine verilen SÖZ'ü tahrif ettiler. Peki, bu TANRININ YETERSİZLİĞİ yada TANRININ ACİZLİĞİ Mİ yoksa insanın SEÇİMİNİ, kendilerine indirilene iman edip etmemekle KELAM ve YASA'da o SÖZ'ü tahrif etmeleri yönünde kullanmaları mı?

Diyorsun ki, Kuran'ın neresinde İncil'in yahut Tevrat'ın tahrif olduğu yazıyor. Ben cevap vereyim: Hemen hemen İncil'le ilgili her ayetinde. “Biz Musa'ya Kitab'ı verdik” . “Meryemoğlu İsa Mesih'e de İNCİL'İ bahşettik.” diyen her ayetinde evet, üzgünüm ama bu yazıyor. Neden mi? Çünkü, senin de bildiğine eminim, ŞU ANKİ KİTAB-I MUKADDES'İN Tanrı tarafından değil, MUSA'DAN DA İSA MESİH'TEN DA çok sonraki kişiler tarafından yazıldığına. Şu anki mevcut KİTAB-I MUKADDES'in VAHİY KAYNAKLI değil; ESİNLEME ile yazıldığını bildiğine de eminim. Söyle bana, Tanrı tarafından vahyedilmemiş, İsa'dan çok sonra ve hatta yazarlarından çoğu İsa'yı bile görmemiş inanlar tarafından yazılmış bir kitabı Tanrı'nın kendi kitabı diyebilir misin? ESİN diyeceksin. Senle ESİN hakkında da konuşuruz. Ama sadece bir düşün; Madem “Kutsal Kitab'ın tümü Tanrı esinidir ve hiçbiri de insan isteğinden kaynaklanmamıştır.” ayetine inanıyorsun, o zaman Pavlus'un mektuplarında sık sık geçen “Benim kişisel görüşüm, bana göre, bence..” gibi TANRININ DEĞİL DE PAVLUS'UN FİKİRLERİNİN ve DÜŞÜNCELERİNİN anlatıldığı bir yazıya BU, TANRININ DA DÜŞÜNCESİDİR diyebilir misin? YASA'yı tahrif edip LÜTUF, yani senin bir şey yapmana gerek yok, iyilik işlemene, haksızlık etmemene, insanlar arasında adaletli davranmana gerek yok. Lütuf'a inan, İsa'nın senin için öldüğüne ve Tanrı olduğuna inan diyen Lütuf'u getirmesine… KUTSAL Yasa'nın BİR KİŞİ tarafından tahrif edilip İsa'nın Petrus'un, İsa'nın kardeşi Yakup'un sözlerine ve mektuplarına 180 derece zıt (Çünkü Yakup'un mektuplarında YASA'yı hala görürsün) bir öğreti, Mesih'çiliğe giriyor da, İznik Konsülün de TEK TANRI İNANCI tahrif edilip Yunan ve Helenistik öğretiler Kitab-ı Mukaddes'in içine sokuluyor da, bütün bunlar hala TANRININ SUÇU ve BU DİNİ KORUYAMADIĞI mı oluyor? Lütfen bir kere daha düşün. Ve bir kere daha, bir kere daha… İsa'nın Petrus'a yanıtı gibi; değil 7 kez, 77 kere 7 kez daha düşün!!!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Kutsal Kitabın Tahrif Edilmesi, Yaratıcının Acizliği mi?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Tenindeki Kutsal Mum
» Kutsal Geometri
» Kutsal Merkezler

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Bilgi Köşesi :: Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslâmiyet-
Buraya geçin: